TIME TO SLEEP

Eftersom jag är ensam, eller asså pappa ligger och sover eftersom han går upp fyra varje morgon, känner jag att jag inte gör någon större nytta att sitta här och spela hjärter. Därför ska jag nog ta och göra mig i ordning för sängen. Fästingkontrollen är redan avklarad haha. Det är nämligen så att jag måste ta en ny fästingspruta, annars kan jag få TBE. TBE är en hjärnsjukdom som jag inte är så intresserad av att få. Borelia skulle inte heller vara så trevligt. Men jag är ganska säker på att de små odyren sitter någon annan stans än på mig just nu. Fästingkontroll är en daglig rutin när jag är på landet och vi har kallat det för fästingkontroll sedan jag var liten.

tbe_sverige_small
Dom röda områdena är riskområden.

Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0